Bazy danych z ICCS 2022 już dostępne!
Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) udostępniło bazy z danymi z najnowszej edycji badania ICCS 2022
Międzynarodowe Badanie Kompetencji Obywatelskich
zostało dofinansowane ze środków budżetu państwa.
Międzynarodowe Badanie Kompetencji Obywatelskich zostało dofinansowane
ze środków budżetu państwa.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) udostępniło bazy z danymi z najnowszej edycji badania ICCS 2022
Opublikowany został raport przedstawiający wyniki komponentu europejskiego badania ICCS 2022
28 listopada ogłoszono wyniki badania ICCS 2022. Konferencje z tej okazji odbyły się w wielu uczestniczących w badaniu krajach, w tym w Polsce.
Polscy ósmoklasiści uzyskali jeden z najwyższych wyników w zakresie wiedzy i rozumienia kwestii obywatelskich spośród 20 krajów. Jednocześnie uczniowie charakteryzują się niskim poziomem zaufania do innych ludzi i do instytucji, krytycznie oceniają funkcjonowanie systemu politycznego.
28 listopada 2023 roku poznamy wyniki najnowszej edycji Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich ICCS 2022. Główny organizator badania – Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) opublikuje międzynarodowy raport z badania, a zespoły badawcze z poszczególnych krajów będą publikować raporty krajowe.
Z tej okazji przypominamy najważniejsze założenia badania.
Pod koniec czerwca w Amsterdamie odbyło się szóste i ostatnie już w tej edycji spotkanie krajowych koordynatorów badania ICCS.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) zapowiedziało, że wyniki najnowszej edycji badania ICCS zostaną upublicznione 28 listopada 2023 roku.
W dniach 5-10 marca w Madrycie odbyło się spotkanie krajowych koordynatorów badania ICCS 2022, które w Polsce realizowane jest przez Instytut Badań Edukacyjnych.
W dniach 2-6 października w Splicie odbyło się 63. Zgromadzenie Ogólne Międzynarodowego Stowarzyszenia Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA). IEA jest głównym koordynatorem i organizatorem badania ICCS, a także innych międzynarodowych badań porównawczych, jak np. PIRLS i TIMSS.
Zakończył się XVIII Zjazd socjologiczny organizowany przez Polskie Towarzystwo Socjologiczne. Tematem przewodnim zjazdu było hasło „Społeczeństwo przyszłości. Re-kompozycje”. Instytut Badań Edukacyjnych był jednym z partnerów tego wydarzenia.
Pomimo okresu wakacyjnego w lipcu i sierpniu trwały intensywne prace nad przygotowaniem baz danych z badania głównego. Po zakończeniu badań w szkołach wszystkie narzędzia zostały zweryfikowane i uporządkowane. Odbyło się także kodowanie odpowiedzi uczniów na pytania otwarte w ankietach i zeszytach testowych. Odpowiedzi z narzędzi badawczych zostały wprowadzone do baz danych.
W marcu i kwietniu 2022 w szkołach odbyło się badanie główne ICCS 2022. Zgodnie z założeniami badanie przeprowadzono w 170 szkołach podstawowych z całej Polski. Szkoły do badania zostały wylosowane przez międzynarodowe konsorcjum badawcze.