KODOWANIE ODPOWIEDZI UCZNIÓW NA PYTANIA OTWARTE
Kodowanie odpowiedzi uczniów na zadania otwarte w zeszytach testowych polega na przypisaniu im odpowiedniego kodu, który wskazuje na stopień poprawności udzielonej odpowiedzi. Kodowanie odbyło się zgodnie z procedurami międzynarodowymi, z wykorzystaniem przetłumaczonych i zaadaptowanych kluczy kodowych, przez szczegółowo przeszkolonych koderów. Jakość i spójność pracy koderów weryfikowana była na bieżąco m.in. poprzez podwójne kodowanie (jednocześnie przez dwóch różnych koderów) części odpowiedzi uczniów. Procesowi kodowania podlegały również odpowiedzi uczniów na pytania kwestionariusza dotyczące zawodów wykonywanych przez ich rodziców lub opiekunów. Odpowiedzi te zostały zakodowane zgodnie z międzynarodową klasyfikacją zawodów ISCO-08.
WPROWADZANIE DANYCH DO BAZY I WERYFIKACJA BAZ
Odpowiedzi uczniów i dyrektorów z papierowych narzędzi badawczych zostały wprowadzone do zanonimizowanych baz danych przy wykorzystaniu specjalnego oprogramowania (Data Management Expert) zapewnionego przez międzynarodowe konsorcjum badawcze. Osoby wprowadzające dane zostały szczegółowo przeszkolone z obowiązujących procedur, a ich praca była na bieżąco weryfikowana. Po zakończeniu tego procesu przeprowadzono różnorodne procedury weryfikacji spójności i jakości danych. Prace dotyczące baz danych będą kontynuowane w kolejnych miesiącach we współpracy z międzynarodowym konsorcjum badawczym ICCS 2022.